‘Bij Quebble nemen ze het begeleiden van stagiaires heel serieus’

‘Bij Quebble worden hoge eisen aan je gesteld. Je wordt serieus genomen, ook als stagiaire, dat is fijn. Ik ben best ambitieus, heb bij de kennismaking meteen aangegeven: ik word liever als medewerker behandeld dan als stagiaire. Bij Quebble gebeurt dat ook. Ik mag bij allerlei overleg meedraaien, word er echt bij betrokken, ook al heb ik inhoudelijk nog niet zoveel toe te voegen.

Mijn belangrijkste taak is het verzorgen van content voor alle socialmediakanalen. Vooral LinkedIn, Instagram, Twitter en Youtube zijn in opkomst. Elke kanaal heeft zijn eigen doelgroep en communicatiekarakter. Op Twitter bijvoorbeeld krijg je vaak snelle, kritische reacties, dus moet je goed nadenken over wat je daar zegt. Als directeur Peter van Zijl naar een congres gaat of er speelt iets actueels in de kinderopvang, doe ik daar onderzoek naar, peil ik Peters mening en maak ik vervolgens een bericht. Denk aan een symposium over de wet IKK, waar we dan dezelfde dag nog een bericht over plaatsen vanuit de invalshoek van Quebble. Dat vergt veel zelfstandigheid.

Omdat Peter als directeur heel druk is, bereid ik een bespreking met hem goed voor en zorg ik dat we weer een week vooruitplannen, dan kan ik vervolgens zelfstandig aan de slag. De sfeer is hier heel informeel. Iedereen is gelijk, je werkt echt samen. Dat betekent dat ik iedereen hulp kan vragen wanneer ik dat wil, maar ik voel me gestimuleerd om dingen eerst zelf op te lossen. Het is gênant om half werk af te leveren, dus ik stel ook hoge eisen aan mezelf. Als mijn bericht dan in de social media komt, ben ik supertrots. Over vijf jaar? Ik ga doorstuderen en misschien wel bij Quebble werken. Voorop staat dat ik iets belangrijks doe, dat ik iets beteken.’

Esmee Kops (19), stagiaire Marketing & Communicatie, mbo Rijnland